Krásy
počítačové grafiky
Prof. dr. ing.Ivana Kolingerová
Přednášky:
Cvičení: vede Mgr. M. Maňák, Ph.D.
Hlavním bodem programu je rozbor a prezentace
algoritmů a návrh nových a jejich implementace a studentské prezentace zadaných
úloh a programů.
Literatura:
Zkouška je písemná a ústní, v písemné části jsou otázky
či problémy k řešení z oblasti probíraných témat, při ústní zkoušce
se především rozebírají studentovy práce a jeho zkouška. Pokud je některá
z odpovědí nevyhovující, student musí zkoušku opakovat.
Požadavky
k zápočtu:
Pro každého existuje mnoho cest, jak získat zápočet.
Základní možnosti jsou následující:
1. Dohodněte si s přednášející jedno velké
zadání na téma související s obsahem předmětu a počet bodů, jaké můžete za
jeho řešení dostat (v závislosti na obtížnosti zadání a kvalitě odvedené
práce).
2. Řešení malých úloh vypsaných na webu,
orientovaných na procvičení probírané látky.
3. Aktivní účast na cvičení a řešení případných
povinných či nepovinných domácích úloh zadávaných na cvičení.
Je možné také všechny výše uvedené možnosti
libovolně kombinovat; je na vás, jaké práce a kolik na získání potřebného počtu
bodů poskládáte.
Technické
požadavky na odevzdávané úlohy:
Kromě zdrojových kódů přiložte vždy nějakou
spustitelnou verzi, i v případě Javy. K úloze je vždy přiložena dokumentace
zaměřená především na speciality vašeho řešení, tedy algoritmu, a speciality
vaší implementace, tedy programu. Délka dokumentace by měla odpovídat
náročnosti úlohy, čili od pár řádek k několika stránkám. Na začátku uveďte
jméno a příjmení autora a zadání úlohy. Dokumentaci stačí odevzdat
v elektronické podobě, formát PS nebo PDF. Totéž platí pro úlohy, kde
výstupem je textová analýza či návrh algoritmu bez implementace. Řešení
odevzdáváte cvičícímu způsobem, jaký si určí.
Pokud bude úloha odevzdána až v náhradním
termínu zápočtu, aniž jste k tomu měli vážný, zejména zdravotní, důvod,
bude bodována jen polovinou původně nabízeného počtu bodů. Získané body se
počítají do známky. Další body přinese aktivní účast na cvičení a řešení
případných povinných či nepovinných domácích úloh (obvykle jde o promyšlení
nějakého problému či návrh algoritmu.)
Pokud úloha obnáší implementaci, hotový program musí
být buď funkční na některém počítači v UC336 (do dokumentace napíšete, na
kterém jste to zkoušeli), nebo si musíte sami zajistit techniku na předvedení
jeho funkčnosti při odevzdání (např. rezervovat si počítač na danou dobu
v jiné laboratoři nebo přinést notebook). Programy by měly být funkční i
na počítači, kde příslušný překladač není nainstalován – pozor na DLL knihovny.
Úlohy se odevzdávají cvičícímu způsobem, jaký si stanoví. Obvykle odevzdání
v případě implementační úlohy obsahuje zdrojové soubory, EXE, krátkou
dokumentaci k programu – stačí cca 2str., ale k věci.
Pro absolvování předmětu není nutná znalost OpenGL a
předmětu Základy počítačové grafiky, pro zpestření však budou do výběru úloh
pro studenty zařazeny i náročnější úlohy, které tuto znalost potřebují, aby
byla znalejším studentům umožněna zajímavější výtvarná seberealizace.
Minimální potřebný
počet bodů na zápočet: 30
Maximální
počet bodů u zkoušky: 30 bodů za 3 otázky po 10 bodech.
Minimální
potřebný počet bodů z písemky: 15 bodů
Celkové hodnocení:
Pokud zkoušku uděláte, sečtou se vám získané
body ze zkoušky a ze cvičení takto:
61 bodů a více
- výborně
51 – 60 bodů
- velmi dobře
45 – 50 bodů
- dobře
méně bodů - nevyhověl